Łatwiej w urzędzie?

W ramach realizowanego projektu e-Administracji w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne „Zaufany urząd - partnerstwo na rzecz informatyzacji”, w lipcu 2014 roku powstanie w urzędzie punkt potwierdzania.

Profil zaufany to indywidualny profil obywatela, który ma stanowić ułatwienie w komunikacji z urzędnikami oraz składania dokumentów, przez Internet, bez konieczności podpisywania i składania dokumentu w formie papierowej. Zakładany jest na platformie elektronicznej e-PUAP, która jest platformą obsługującą wszystkie urzędy. Jego użytkowanie ograniczone jest tylko do tej platformy.

Profil zaufany zakłada się bezpłatnie na stronie www.epuap.gov.pl .W ciągu 14 dni należy potwierdzić go w punkcie potwierdzania, który będzie zlokalizowany również w naszym Urzędzie.

Jak podaje Sekretarz Gminy, pan Oskar Cierpiszewski, profil zaufany można założyć w każdej chwili. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że obecnie na terenie Gminy nie ma możliwości jego potwierdzania.

Z czasem, w ramach platformy e-PUAP, ma być uruchamiane coraz więcej usług, które będzie można załatwiać stosując profil zaufany. Jak twierdzi pan Cierpiszewski, niezależnie od całego procesu informatyzacji komunikacji z klientem, nadal bez żadnych przeszkód obowiązuje komunikacja pisemna i nie ma konieczności korzystania z formy elektronicznej.

Kampania promocyjna dotycząca profilu zaufanego będzie prowadzona w momencie uzyskania zgody Ministra Administracji i Cyfryzacji na jego utworzenie.

Profil zaufany jest formą podpisu elektronicznego. Podpis elektroniczny z certyfikatem już od kilku lat jest używany w firmach komercyjnych, posiadających do tego odpowiednie uprawnienia.Jego założenie jest płatne, a termin jego ważności wynosi najczęściej 2 lata (po tym okresie należy odnawiać certyfikat). Dokument opatrzony takim podpisem może funkcjonować w każdej instytucji. Przypominamy, że w Urzędzie będzie on bezpłatny.

MCz. 

Kategoria: 

Dodaj komentarz

Reklama